Motoriek: Van groot motorische vaardigheden naar fijn motorische vaardigheden: wat als dit niet vanzelf gaat? ​

Titel ​Van groot motorische vaardigheden naar fijn motorische vaardigheden: wat als dit niet vanzelf gaat? ​
Locatie
  • Op jouw school ​
  • Op de scholengroep ​
Doel ​Na deze sessie kan je gerichter observeren, alarmsignalen herkennen en benoemen om hiermee aan de slag te gaan in je klas. Je krijgt meer inzicht in wat de ontwikkelingsstoornis betekent voor de motoriek van jouw kleuter/leerling.
Korte inhoud ​

Deze collegagroep bestaat uit 3 fases, verspreid over een samen af te spreken termijn: ​

  • De inhoud van de theoretische sessie zal doorgaan op jouw school en legt de link tussen bewegen en leren. Ook staan we stil bij ontwikkelingsstoornissen. ​
  • Vervolgens verdiep je je in een zelf aangebrachte actuele casus samen met de ondersteuner en ga je aan de slag met een aantal praktische tips & tricks. ​
  • Tot slot delen we jullie ervaringen met jullie eigen team a.d.h.v. een leuke werkvorm. ​
Vereiste voorkennis ​/ ​
Max en min aantal deelnemers ​/
Bijzonderheden ​Leerkrachten: K2 – K3 – L1 – L2 ​