Groepsdynamica: Inzetten op ‘verbinding in de klas’ via ervaringsgerichte methodieken. 

Titel  

Inzetten op ‘verbinding in de klas’ via ervaringsgerichte methodieken. 

Doel  

  •  Methodieken en begeleidershouding aanleren om te kunnen inzetten op verbinding in secundaire scholen en 3de graad lager onderwijs. 
  • Dit met voldoende bagage over achterliggende visie en hoe deze methodieken op maat van verschillende klassen en situaties aan te passen. 
  • Zelf deze actieve methodieken ervaren om ze in te zetten op scholen in (klas)groepen samen met de leerkrachten en leerlingbegeleiders. 

Korte inhoud  

Verbinding werkt – ook in jouw klas 

Wil je als leerkracht of leerlingbegeleider écht verschil maken in de relatie met je leerlingen? Merk je afstand, spanningen of weinig verbondenheid in je klas? 

 

Tijdens dit traject leer je 16 krachtige, ervaringsgerichte methodieken die je meteen kunt toepassen in jouw klaspraktijk. Je krijgt zicht op groepsdynamiek, relatieopbouw en hoe je methodieken afstemt op diverse klassen. 

We werken actief, verdiepend én op maat van jouw school. Mét heldere instructiefiches en bruikbare tools die meteen inzetbaar zijn. 

 Voor leerkrachten en leerlingbegeleiders uit secundair en 3de graad lager onderwijs. 

Wil jij bouwen aan een warme klasgroep waarin verbinding groeit? 

 

Schrijf in met minstens 2 collega’s van jouw school. 

Vereiste voorkennis  

Geen voorkennis vereist 

Max en min aantal deelnemers  

Min 2 personen per school. 

Aantal plaatsen: 12. 

Bijzonderheden  

Implementatie op jouw school gebeurt met jouw ondersteuners.